Thursday, October 25, 2012

Kerry Hill

Is was a couple of weeks ago I got 20 gram of Kerry Hill wool from a very sweet lady from the Netherlands. We have never met and some lovely day we will. 
I fell in love with Kerry Hill immediately after I had spun the 20 gram.
So I decided to go look for a fleece. Nothing here in Sweden so I tried Denmark and yes I found one. 
Last week a got a bag in the mail and ohhh my gosh it was dirty !
This is the water from the first wash. I forgot to take a picture from the unwashed wool. 
Typically me. I was so eager to start.

Een paar weken geleden kreeg ik van een schat uit Nederland 20 gram Kerry Hill wol om te proberen. 
Ik was gelijk verliefd! Wat een heerlijk materiaal om mee te werken.
De dame in kwestie heb ik nog nooit ontmoet en ik hoop dat dat er zeker een keer van gaat komen!
Nadat ik de wol had gesponnen ben ik gelijk op zoek gegaan naar een vel. 
Dat valt natuurlijk niet mee in deze tijd, want iedereen is al van zijn wol af zeg maar.
Hier in Zweden is niks te vinden en ik kwam onder andere uit in Denemarken. 
En ineens had ik een zak wol liggen in de brievenbus. 
Wat een gore bende was dat die wol, maar goed! 
Dit is het spoelwater van de eerste keer. 
Ben natuurlijk vergeten een foto te maken van de vuile wol, want ik wilde gelijk aan de gang!

Ett par veckor sen fick jag av en snäll människor i Nederländerna 20 gram ull, tvättad och kardad och jag var förälskad i ullen direkt.Vi har aldrig träffats och jag vet att en vacker dag kommer vi att träffs.
Jag har letad efter denna ullen och förra vecka fick jag en påse från Danmark. 
Ullen var väldigt skitigt och mycket skräp i. 
Det här är första vatten och jag glömde att tag en bild av den otvättade ullen. Typiskt mig för jag kunde inte vänta med att sätta igång. 



Yesterday evening I started to comb the wool because there was a lot of dirt in it that I do not want in my carding machine. You cannot avoid dirt in the carding machine as you will notice on the picture.

Gisteren ben ik begonnen met de wol te kammen want er zat zoveel rotzooi in en dat wilde ik niet in mijn kaardmachine hebben. Je voorkomt toch niet dat er rotzooi in je kaardmachine komt zoals je op de foto wel kunt zien. 

Igår började jag med att kamma ullen för att sen karda den för att jag inte vill ha så mycket skräp i kardmaskinen. Man kan inte undvika detta men endå.







This is the first batt and I took the picture last night so the color is a bit off.

Dit is de eerste batt en de foto is gisteravond genomen dus de kleur is niet helemaal precies.

Denna kardflor gjorde jag igår så färgen är inte som den är.




This is the roving I did the second time on the Ashford carding machine and it came out pretty nice and even.
So my work payed off.

Dit is de lontwol die ik voor de tweede keer door de Ashford kaardmachine heb gehaald en ik ben erg tevreden met het resultaat.

Denna har jag kardad för andra gången på min Ashford kardmaskin och gjorde en ullveke av denna och jag är supernöjd med resultatet.



0 reacties:

Post a Comment