Monday, November 26, 2012

Wilton's food dye/ Wiltons kleurstoffen/ Wilton färg



Today I decided to try out my Wilton's food dye because I have had them for a while.
I lost the paper with the recipe, searched the internet and tried a mixture of a couple of ideas.

Vandaag besloot ik om eens aan de gang te gaan met Wilton's kleurstoffen die gebruikt worden om taarten mee te bakken en die ik al geruime tijd thuis had liggen.
Ik kon natuurlijk de beschrijving niet meer vinden en ben op zoek gegaan op het internet voor een recept en vond verschillende recepten die ik heb gecombineerd.

Idag var det dags att färga med Wilton's matfärg som jag har haft hemma länge.
Självklart kunde inte jag hitta beskrivningen och letade på nätet efter en "recept" och hittade några som jag blandade ihop och gjorde mitt eget.

What did I do exactly?
I had a cup of warm water and 1 black spoon of gel dye and 1 tablespoon with vinegar and this solution I put in icecube molds. I made 4 colors and they are now waiting in the freezer to set.
The colors are: green, blue, dark yellow and dark red.
And I also made a pot with purple and 100 grams of Cheviot.

Wat heb ik gedaan?
Ik heb 1 kopje water en 1 zwarte lepel van de gelkleurstof en een eetlepel azijn bij elkaar gedaan en dit verfbad heb ik in ijsblokjeshouders gegoten. Ik heb een mengsel gemaakt van 4 kleuren en staan nu in de vriezer. De kleuren die ik in de vriezer heb staan zijn: groen, blauw, donkergeel en donkerrood.
Ook heb ik een pan met paarse verf gemaakt en daar heb ik 100 gram Cheviot in gedaan.

Hur gjorde jag?
1 kopp varm vatten och 1 svart sked med Wilton's färg och en matsked vinäger och denna blandning gick i en gjutform för is och dem väntar nu i frysen. Jag har gjord 4 färger: grön, blå, mörkgul och mörkröd och i en kastrul har jag gjord en blanding med lila och 100 gram Cheviot.

I prefer dyeing with Jeaba colddye and this I just had to test.
Ik geef de voorkeur aan Jeaba koudverven en ik moest dit gewoon eens proberen.
Jag föredrar Jeaba Kallfärg och jag behövde testa det här.

Tomorrow more about the project.
Morgen meer over mijn project.
Imorgon mer om projektet.

0 reacties:

Post a Comment