Saturday, August 20, 2011

Bijna hersft !! Almost Autumn/Fall!! Nästan höst!!

De zomer is alweer bijna voorbij en wat is het snel gegaan!
De kinderen hebben hier 10 weken zomervakantie en begonnen 10 juni aan hun vakantie.
Onze jongste begon al goed met een weekje Cyprus met haar oma, een weekje rust en toen een week op basketbalkamp met het nationale team.
Aansluitend kwamen vrienden van ons drie weken vakantie vieren.
Daarna een goede vriendin van ons en dan zijn er alweer 7 weken voobij !!
Nu is het over met de vakantie en het spul begint maandag alweer met school.
10 weken gaat gewoon razendsnel voorbij.
Wat heb ik allemaal uitgespookt dan?
Volgend weekend ga ik op een markt staan bij Sanne op school, Lillerudsdagarna en als voorbereiding daarop ga ik bijna elke woensdagmiddag naar een breicafé hier in het dorp.
Ik had een hele mooie sjaal gebreid en die wilde de eigenaresse wel kopen, dus mijn sjaal verkocht.





De sjaal heet de Multnomah en ik heb deze gebreid in Noblesse, jeanskleur en de Feather and Fan rand in Alpaka, lichtgrijs. 
Dus nu was ik van mijn sjaal af, dus een nieuwe opgezet. Begonnen met de Gailsjaal en eerst verschrikkelijk verkeerd begonnen zoals hier te lezen en doorgezet en ook deze is prachtig geworden. 
Ook deze sjaal was ik na het blocken ook gelijk kwijt !!
Deze sjaal is gebreid in een gemeleerde Alpacka in een beetje herfsttinten.




Het volgende project was een Bellasjaal in hetzelfde garen als de Gail.
Foto`s van deze sjaal volgen nog.
Verder heb ik tussendoor natuurlijk nog gesponnen.
Eigenlijk te veel om op te noemen. 
Vorige week een spinweekend gehad en Paulina had een spinnewiel meegenomen die ze op de rommelmarkt had gekocht voor ongeveer € 7 en dat bleek een Ashford Traveller te zijn.
Ze hadden hem helemaal verkeerd in elkaar gezet, dus de Traveller ging mee naar huis voor een onderhoudsbeurt en dit is het resultaat:

Er miste hier en daar een onderdeeltje en Pieter heeft van alles gemaakt met spulletjes die hij nog in de garage had liggen. Moet zou ik toch doen zonder zo´n handyman?
Het spinnewiel was nog ongelakt dus ik heb het hele wiel uit elkaar gehaald en met was behandeld. 
Een tintje donkerder is `ie geworden en erg mooi !!
Ik heb hem ook al uitgeprobeerd en ze spint er lustig op los en kan dus weer terug naar haar eigenaar.
Ondertussen ben ik met nog een sjaal bezig en ik weet nog niet wat dat gaat worden.
Voor volgend weekend is hij natuurlijk af, dus maar gauw aan de slag. 

The summer is almost over and it past by so fast !
Here in Sweden de kids have a ten weeks summerholiday en began the 10th of June.
We have had a lot of visitors and now we have the house for our own again. 
The summerholiday is over and they begin school on monday. Back to normal!!!
Ten weeks passes by like a flash.
What have I been doing? 
Next week I will by on a Fair at my oldest daughter`s school, Lillerudsdagarna and I am going to try to sell my shawls there and some handdyed wool.
We will see how that goes!!!
I had been knitting this shawl and I sold it right away!!



The shawl is a  Multnomah and is knitted in Noblesse, jeans and the Feather and Fan banner in lightgrey Alpacka. 
I began with the Gailshawl and at first it was a drama !! I could not get it right and I have to have it right, so after a week I got the hang of it and it turned out beautifull. 
Also this shawl was sold in an instance!!
This shawl was knitting in Alpacka in a kind of autumncolor.

My next project the Bellashawl in the same color as the Gail.
Picture`s of this one will follow.
And in between I have been spinning, knitting and had fun with our guests.
 
Last week I had a lovely spinweekend and Paulina came in with a very nice catch.
She had bought a Ashford Traveller for $ 7 !!!
We were amazed, shocked and overwelmed.
It was in bad shape and the had assembled it so very wrong.
I took it with me home and began renovating it yesterday.
I began to seperate everything and wax every single part of it.
My husband has been working on it too. 
Some parts were missing and he managed to duplicate several parts.
What would I do without him ?
I have tried it and it works like a charm !!! 
No it can go back to it`s owner.


0 reacties:

Post a Comment