Wednesday, October 5, 2011

A great day !

Yesterday was a great day.
After weeks of having no warmwaterpreasure, it finally got fixed yesterday.
How you can appreciate a good shower with a lot of water!
And before I got to bed yesterday I checked my email and got a surprise.
A couple of weeks ago we went to the weavers fair in Borås and at the stand of Färgkraft you could write down your emailadres for a lottery and guess what?.......... I won.
This is my price. I could pick something from their webshop.
So yes, I would call yesterday a great day !!

Igår har varit en toppendag.
I flera veckor har vi inte haft något tryck på varm vatten.
I måndags blev det fixad efter vi har väntat i flera veckor på underdelar.
Vad man längtar efter en bra douche med mycket varm vatten och tryck efter ett tag.
Det var så härligt att doucha igår kväll. Blev väldigt uppskattat.

Och innan jag skulla lägga mig kollade jag på mejlen och fick en överraskning.
Jag hadde vunnit lotteriet på Vävmässa i Borås. Det var nämligen så här att vid Färgkraft´s monter fick vi skriva ner vårt epostadress och då skulle dom drar sen.
Och jag var den som fick priset.
Jag fick välja bland deras härvar i webbutiken och jag valde denna.
Så jag skulle säga att igår var en väldigt lyckat dag!!

Ik had gisteren een geweldig dag.
Al een paar weken zaten we met warmwater zonder druk.
Koud water was niks mis mee.
We hadden al eerder met dat bijltje gehakt dus een warmteregelaar besteld en gisteren was het dan zover dat deze geïnstalleerd werd.
Wat is het toch heerlijk om te douchen met normale druk in het water.
Voordat ik gisteren naar bed ging nog even mijn email gecheckt en wat bleek?
Ik had een loterij gewonnen! Ik win nooit wat, dus dit was dubbel geslaagd.
Een paar weken geleden was ik op de weefbeurs in Borås en bij de stand van Färgkraft kon je je emailadres opschrijven en daaruit zou dan een winnaar getrokken worden en ik was de gelukkige.
In hun webshop kon ik een keuze maken uit een streng garen en dit is het geworden, dus ja, gisteren was een topdag !!

2 comments:

  1. Grattis till vinsten!
    Jag har spunnit lite grann, spinner i merino nu, men tycker att det är lite trixigt. Har tänkt spinna i merino-silk sen :)

    ReplyDelete
  2. Merino är inte det lättaste att spinna. hahahah.
    Lycka till !

    ReplyDelete