Monday, January 16, 2012

A nice weekend/Een goed weekend/En härligt helg

You will find the dutch and Swedish version below the English.

The girls were alone this weekend because dad had to work in Finland and mom was off to a spinning-weekend.
E was celebrating her birthday and we were expected to be there Saturday at 18.00!
I drove south at 11 am or so and as I did I called P to ask if she wanted to meet me earlier on and that we could drive together to E and so we did. I was almost when my oldest daughter rang to tell me that I forgot a black bag and that bag was my weekend-bag with all of my clothes, toothbrush etc.
So P and I went to the nearest store to buy me some knickers, T-shirts, toothbrush and deodorant.
I had my important stuff with me, read knitting-projects, spinning-wheel, E's present! The rest you can buy and so I did.

We were welcomed at E's with some nice recipe of wine and I am not fond of wine and I liked it very much and no, I did not get drunk!
I met some very nice people there as well.
I had a great time. Everybody was knitting and chatting and it was over 1 am when we finally went to sleep.
Thank you E for a nice birthday party!

The next day we had breakfast and a nice walk and then it was time to drop off P again at home and I was of to my next visit to S.
I arrived in the afternoon and began knitting almost directly. S has so many nice knitting-books so I spend some time looking in them and got inspired once again.
During the evening we looked at several podcast which i normally do not do and definitely  are going too and I spun in the meantime my yak project. It is finished so all what is left to do is plying. That will be a job for tonight.

Een heerlijk weekend is weer achter de rug. De meisjes waren deze keer alleen thuis, want papa was naar Finland en mama was ook de hort op.
E vierde haar 30ste verjaardag zaterdagavond en aangezien P in de buurt woonde had ik eerst met haar afgesproken zodat we later samen naar E haar verjaardag zouden gaan.
Ik was bijna op bestemming toen Sanne belde dat ik mijn weekendtas vergeten was.
Lekker bijdehand, al mijn kleding en toiletspullen, maar goed, het belangrijkste had ik bij me: mijn breispullen, spinnewiel en E's cadeautje!
Voordat ik en P op weg gingen heb ik dus nog wat T-shirtjes, toiletspullen en een pyama gekocht en ik vergeet eigenlijk nooit wat!

We werden bij E verwelkomt met een wijntje waar iets speciaals mee was gedaan. Ik hou niet van wijn en dit was erg lekker en nee, ik ben niet dronken geworden. Na 1 glaasje lekker over op water!
Het was hartstikke gezellig en al gauw zat iedereen met een breiwerkje gezellig te kletsen.
Zo heb ik nog nooit eerder een verjaardag gevierd en beviel mij prima en weer leuke mensen ontmoet.
We lagen om 01.00 uur op bed en ik ging voldaan slapen.

De volgende ochtend ontbeten met degene die bleven slapen en een wandeling gemaakt voordat ik weer vertrok naar mijn volgende locatie, S.
P op de weg daar naartoe thuis gebracht en ik was ongeveer 14.30 uur bij S.
Erg gezellig. Ze heeft een heleboel mooie breiboeken en kon natuurlijk niet nalaten om daar lekker in te snuffelen. Heerlijk, 's avonds lekker het spinnewieltje erbij om mijn Yak projekt af te spinnen en vanavond ga ik die navajo twijnen en een heerlijk weekend is weer voorbij!

Tjererna har varit hem ensam denna helgen. Papa reste till Finland och mama åkte till en födelsedagkalas/stickfest.
Innan jag åkte till E's födelsedagskalas åkte jag till P en liten stund och tillsammans åkte vi till E.
Jag var nästan när min älsta dotter ringde att jag hadde glömt reseväska.
Det var typiskt. Den viktigaste hadde jag väll med mig: Stickprojekter, spinnrock och E's present. Resten kan man köpa som jag också gjorde.
Vi fick jättegot mat hos E och vinet var något alldeles speciellt. Jag gillar inte vin och det här var jättegott. Mums, får fråga efter receptet.
Där var några som jag inte hadde träffats förut och vi hadde jättetrevligt.
All stickning kom snabbt fram med mycket prat och skoj.
Tack E för en underbart kväll.

Frukosten morgonen därpå började med vaktelägg och dem är så fina och gott också!
Efter frukost tog vi en promenad och åkte vidare till nästa destination, S.
Jag var där rund tvåtiden tror jag och efter en kopp te gick vi till vardagsrummet för att prata och sticka.
Hon har så många finna böcker så jag tid att kolla på alla och fick såklart inspiration också.
Har inte bestämmt mig en vad nästa projektet blir!
Tack alla för en underbart helg!!

1 comment:

  1. Tack till dig också! Det var roligt att träffas! kram Linda

    ReplyDelete